2014. május 11., vasárnap

Filmismertető: No Breathing

Cím: No Breathing / Nobeureshing / Lélegzet nélkül
Műfaj: ifjúsági, sport, romantikus
Év: 2013
Szereplők: 
  • Lee Jong Suk, mint Jun Woo Sang
  • Seo In Guk, mint Jo Won Il
  • Kwon Yuri, mint Jung Eun
  • Shin Min Chul, mint Jung Dong
  • Kim Jae Young, mint Dae Chan
  • Park Chul Min, mint Jae Suk
  • Park Jung Chul, mint Jang edző

A történet röviden:

Ahogy úszóbajnok apja is, egyszer Won Il is sikeres úszó volt. Azonban, amikor az apja meghal egy úszóverseny közben (ahol a "lélegzet nélkül" specialitását alkalmazta), ezután pedig az anyja is, Won Il fehagy az úszással. Mindezek után reménytelenül kezdi el élni az életét, mintha nem létezne holnap. Annak a tudatában, hogy Won Ilt esetleg kicsapják az iskolából, apja egyik barátja, Jae Suk beíratja egy testnevelési iskolába remélve, hogy majd újra el kezd úszni. Találkozik egykori riválisával, Woo Sanggal, aki a múltban mindig háttérbe szorult Won Il miatt. Woo Sang nemzeti úszóbajnokká nőtte ki magát ez idő alatt, azonban kizárják az országos próbákról, mivel botrányba keveredett. Ezután ugyanabba az iskolába kerül, mint Won Il. A két fiú teljes ellentéte egymásnak. Woo Sangot csak a nyerés érdekli, úgyhogy kifejezetten nem örül Won Il visszatérésének. Még ott van Jae Suk lánya is, Jung Eun, akibe mindkét srác beleszeretett, és aki ismét felgyújtja bennük a versenyszellem lángját. A két fiatal elkezd gyakorolni egy közelgő versenyre, mindeközben megküzdve a szerelemmel és a barátsággal.


Az én véleményem:

Őszintén bevallom, hogy elsősorban azért néztem meg, mert nagyon tetszett a szereplőgárda. Lee Jong Suk egyik kedvenc színészem, Seo In Gukot sem vetem meg, és akkor ott van Yuri is, aki pedig a legeslegkedvencebb Girls' Generation tagom. Számomra ez épp elég ok volt, hogy belekezdjek. 
Elég magasak voltak az elvárásaim, a szereplők tehetségek, a film pedig minőséginek tűnt, úgyhogy semmi rosszra nem tudtam számítani. És nem is kellett csalódjak. Egy nagyon szép, színvonalas filmet kaptam. Pont olyan volt, amilyennek elképzeltem. Nem voltak benne felesleges mellékszálak, mondhatni egyszerű és lényegretörő a történet. Amit viszont nagyon sajnáltam, hogy a szerelmi szálat ennyire elhanyagolták. Megértem én, hogy ennek a témája a sport, de ha már adva volt egy lány és két fiú, akik szerelmesek belé, igazán kezdhettek volna vele valamit. Kicsit jobban kibonthatták volna, mert ez így aligha nevezhető romantikus filmnek. Olyan érzésem volt, mintha Yurit is csak azért tették volna bele, hogy erősítse a (véleményem szerint már amúgy is erős) szereplőgárdát. 

szinte nem is valóságos


A kivitelezés kifogástalan. A helyszínek, a kameramozgás mint el lett találva. Amit külön kiemelnék azok a víz alatti jelenetek. Bár nem tudom hogyan, de fantasztikusan megoldották, az egész szinte meseszerű. Mást nem is nagyon tudnék mondani erről, gyönyörű és kész.


Ami különösnek tűnhet az az, hogy nincs meghatározott gonosz szereplője a filmnek. Egyetlen rosszakaratú szereplő volt, de ő is körülbelül öt percig tűnt fel, és annyi. Woo Sangot pedig semmiképp nem titulálhatjuk gonosznak. Lehet, hogy az ő apja számít gonosznak? Erre még én sem jöttem rá, mivel ő csak Woo Sanggal áll kapcsolatban. Hmmm, ez további vizsgálatot igényel.

Egy másik dolog, a bromance. Minden egyes drámában és filmben szemfülesen figyelem hátha feltűnik, de sajnos csak kevésben van igazán jelen. Ne kérdezzétek, miért fontos ez nekem ennyire, mert én se tudom. Egyszerűen csak élvezem, ha két szereplő ilyen közel áll egymáshoz. Hiszen ha jó az összhang, akár egy kevésbé jó drámát/filmet is fel tud dobni. De ami most számít az az, hogy itt jelen van, mégpedig a film két főszereplője között. Bár riválisok, mégsem viselkednek úgy, mint akik utálják egymást. Lee Jong Suk szuper párost alkotott már Kim Woobinnal is a School 2013 című drámában, és ez nem volt másképp itt sem. Mondjuk az idő elég rövid volt ahhoz, hogy különösebb kötelék kialakuljon közöttük, azért már itt is érezni lehetett.


Vicces jelenetkből sem volt hiány. Igaz, hogy a komédia műfaja sehol nincs feltüntetve, mégis jókat nevettem egy-egy részen. Azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy a legtöbb poént Won Il karakterének köszönhetjük, jó volt látni Seo In Gukot kicsit komolytalanabb szerepben is. Volt néhány olyan pillanat, ahol komolyan megkérdőjeleztem a szellemi érettségét, de ez így volt rendjén. A film hangulata alapból komoly, Won Il bolondossága legalább egy kis színt vitt bele.


A szereplők:

  • Jun Woo Sang: A tipikus jóképű, de arrogáns típusú szereplőt játszotta. Szeretem Jong Sukot, de a film nézése közben nagyon az volt az érzésem, hogy ő egy fontosabb (?) mellékszereplőt alakít. 
  • Jo Won Il: És akkor itt a film tényleges főszereplője. Korábban már beszámoltam arról, mekkora mókamestert játszik, de meg szeretném még említeni Won Il nagyon különleges (amit errefele gusztustalannak neveznének) étkezési szokásait. Temérdek étel volt látható a film során, és a tányér mögött általában Won Il ült. Itt egy példa a kevésbé étvágygerjesztő étkezésére. :D
  • Jung Eun: Hajaj, én végig azzal a tudattal voltam, hogy ő főszereplő (talán annak is szánták), de nagyon nem így volt. Keveset volt képernyőn, és akkor sem igazán csinált semmit. Olyan üresnek éreztem a karakterét, mint aki nem találja a helyét. Nem volt különösen meghatározó a szerepe, de kellett ahhoz a kevéske szerelmi szálhoz. Nem Oscar-díjas előadás, de attól még szeretjük. :)
Yuri, vagyis Jung Eun
  • Jung Dong: Annyira megkedveltem, hogy talán a legkedvencebb szereplőmmé nőtte ki magát. Sajnálom, hogy nem szerepelt végig a filmben, pedig azt hiszem nagy dolgokat vihetett volna véghez. Nagyon sok további sikereket kívánok a színésznek, biztos vagyok benne, hogy látni fogjuk még valahol. :)
  • Dae Chan: Nem volt különös hatással rám, de élveztem a jelenlétét. Az üresfejű, de annál nagyszerűbb barát szerepét alakította. Szuper triót alkottak ő, Jung Dong és Won Il. 
a srácok elemükben vannak :D

A zene:

Összvissz 2 betétdalt tartalmaz a film, és mindkettőt Yuri énekli. Mindig is morogtam magamban, hogy miért kap Yuri olyan kevés részt a dalokban, de most végre kárpótoltak érte. Nagyon tetszett ez a két kis dalocska. Könnyedek, mégis fülbemászóak. Én személy szerint pedig imádom hallgatni Yuri egyedi hangját, úgyhogy ez külön öröm volt számomra. :)


Első dal a Bling Star, 

második pedig a Twinkle Twinkle:

Összegzés:

Mindent összevetve nagyon jó filmről van itt szó. Akár tinédzser vagy még, akár nem, egyestés programnak mindenképpen megfelel. Két óra önfeledt szórakozás egy kis drámával és romantikával megspékelve. Egy kicsit mindenből van benne: iskolai élet, sport, szerelem. Szóval mindenki megtalálhatja az ő kedvére való részt. Én akár egy drámában is elnézegettem volna, hiszen még elég sok lehetőség maradt meg felhasználatlanul a filmben. Nekem mindenesetre bekerült a kedvenceim közé, úgyhogy még biztos előveszem később.

Lányok figyelem: a meztelen férfi felsőtestek nagy arányban vannak jelen! (Bár szerintem nem bánjátok, ahogy én sem :D)

A film fent van asiatorrentsen, a feliratot pedig innen tudjátok letölteni. Jó filmezést kívánok! :)

Az én értékelésem:

  • Cselekmény: 9/10 
  • Szereplők: 9/10
  • Kivitelezés: 10*/10
  • Zene: 10/10 (nem sok, de az legalább jó :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése